وبگردی

پشت پرده ادعای شکنجه یک متهم امنیتی در زندان

دوازدهم آبان ماه تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمال شهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم فردی بانام حدیث نجفی با ایجاد زنجیره انسانی، ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزادراه کرج قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب‌وجرح مأمورین کردند. در حوادث این روز، سید روح‌الله عجمیان بسیجی حافظ امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به‌صرف اینکه لباس بسیجی داشت موردحمله تعدادی از اغتشاشگران قرار می‌گیرد. در پی حمله اغتشاشگران، شهید اقدام به دویدن می‌کند و عده‌ای ایشان را تعقیب و درنهایت با پرتاب سنگ و کشیدن و پاره کردن پیراهن وی را متوقف و با انداختن روی زمین به‌صورت گروهی با چاقو، سنگ و مشت و لگد و کشاندن پیکر وی روی آسفالت اقدام به شهادت ایشان می‌نمایند.

در پی این حادثه بسیار تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرائم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می‌نماید.

پشت پرده ادعای شکنجه یک متهم امنیتی در زندان/ وکیل قاتل شهید عجمیان: موکلم در زندان مشکل روحی دارد! + فیلم

رئیس قوه قضائیه نیز طی تماس تلفنی با رئیس‌کل دادگستری استان البرز ضمن تأکید بر تسریع در شناسایی و دستگیری همه عوامل دخیل در جنایت با استفاده از ظرفیت ضابطان دادگستری بر انجام تحقیقات لازم و محاکمه سریع متهمان با رعایت مقررات قانونی و صدور احکام متناسب و بازدارنده تأکید کرد.

در پی اجرای دستور رئیس قوه قضائیه و با توجه به دستورات قاطع قضایی و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان البرز متهمان به‌ویژه متهمانی که با ضربات متعدد چاقو و نیز مشت و لگد اقدام به شهادت شهید عجمیان نموده بودند، علیرغم استفاده از پوشش‌های متعدد باهدف عدم شناسایی و نیز متواری شدن پس از جنایت صورت گرفته، به‌تدریج شناسایی و با بازداشت آن‌ها بلافاصله تحقیقات مقدماتی از سوی بازپرس انجام شد.

بلافاصله و پس از دستگیری متهمان اصلی در ۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعدازاین جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح‌الله عجمیان صادر شد. در این پرونده درمجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و در تاریخ ۹ آذر کمتر از یک ماه پس از شهادت، جلسات دادگاه انقلاب اسلامی استان برای رسیدگی به اتهام ۱۳ نفر و نیز هم‌زمان جلسات دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرائم نوجوانان جهت رسیدگی به اتهام ۳ متهم بالغ که کمتر از ۱۸ سال تمام شمسی (بین ۱۷ الی ۱۸ سال) داشتند با حضور متهمان و وکلای آن‌ها، همچنین مددکار اجتماعی سازمان بهزیستی و والدین متهمان کمتر از ۱۸ سال برگزار شد.

بر اساس احکام صادرشده برای پنج نفر از متهمان که اقدامات مؤثر واصلی آن‌ها از قبیل ایراد جرح شهید با چاقو و ضرب‌وجرح وی با سنگ، مشت و لگد و کشاندن شهید با بدن برهنه روی آسفالت خیابان منتهی به شهادت سید روح‌الله عجمیان گردید، به اتهام، افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به مأمورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح‌الله عجمیان گردید به اعدام و ۱۱ متهم دیگر (ازجمله ۳ جوان حدود ۱۸ سال) نیز با توجه به نقش آن‌ها در اغتشاشات و میزان تأثیر اقدامات آن‌ها در شهادت سید روح‌الله عجمیان به حبس‌های طویل‌المدت (تا ۲۵ سال) محکوم شدند.

پس از اعلام رأی بدوی در دادگاه جنایی استان البرز، شبکه جنگی هیبریدی با تولید روایت‌های متناقض سعی دارد تا روی جریان پرونده‌ها اثر بگذارد، دریکی از این موارد وکیل متهم ردیف دوم بانام محمد حسینی ادعا کرده است که موکلش تحت شکنجه بوده و اقراریر او در دادگاه وجاهت قانونی ندارد!

علی شریف‌زاده اردکانی که به‌تازگی وکالت قاتل شهید عجمیان را پذیرفته گفته است که متهم با باتوم و شوکر شکنجه‌شده است! این ادعا به‌سرعت موردتوجه رسانه‌های ضدانقلاب ازجمله دو شبکه تروریستی اینترنشنال و بی‌بی‌سی و نیز رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا قرار گرفت و آن‌ها با تهیه چند گزارش کذب به ادعای شکنجه زندانیان بال‌وپر دروغین دادند. «مشرق» در جهت روشن شدن ابعاد این ماجرا با آقای شریف‌زاده تماس گرفت تا صحت این داستان عجیب را مورد بررسی قرار دهد.

قاتل شهید اجمیان

ایشان بدون آنکه سندی برای شکنجه ارائه دهد تنها به این نکته بسنده کرد که متهم ردیف دوم در پرونده قتل شهید عجمیان در زندان دچار تألمات روحی شده است. شریف‌زاده در حالی گفته است که موکلش در زندان با مشکلات روحی و روانی روبرو شده است که در یک توییت به‌صراحت بحث شکنجه فیزیکی این فرد را مطرح کرده است!

نکته قابل‌توجه آنکه در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهید مدافع امنیت عجمیان که به‌صورت علنی برگزار شد، چند تن از متهمان و شاهدان روایت کرده‌اند که متهم ردیف دوم (سید محمد حسینی) چاقو در دست داشته و ضرباتی بر بدن این شهید مظلوم وارد کرده است. تصاویر حضور این فرد در محل وقوع جنایت درحالی‌که با چاقو و سنگ در حال آشوب است توسط دوربین‌های موجود در صحنه ضبط‌شده است.

پس از بیان این ادعا‌ها رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد که این وکیل برای بیان توضیحات دعوت خواهد شد و ادعا‌های مطرح شده بررسی خواهد شد، اما تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر صحت آن‌ها وجود ندارد، پس از ادعا‌های وکیل، پرونده‌ای در این خصوص در یکی از شعب بازپرسی دادسرای کرج تشکیل شد و ادله پرونده موید این موضوع است که متهم محمد حسینی به شهید عجمیان چند ضربه چاقو زده است. در زمان انتقال متهم به زندان معاینات لازم انجام شده و هیچ اثری از ضرب و شتم مشاهده نشده و متهم نیز تاکنون ادعایی در این خصوص مطرح نکرده است.

پیش‌ازاین رئیس دستگاه قضایی از لزوم برخورد با عوامل تولید شایعات در اغتشاشات اخیر سخن گفته است، زمان آن فرارسیدهاست که با همه عوامل همکار با شبکه جنگ هیبریدی بدون در نظر گرفتن شخصیت اجتماعی مورد بازخواست قرار بگیرند؛ این دست اقدامات علاوه بر سالم‌سازی افکار عمومی، ماشین شتاب‌دهنده این جنگ بین‌المللی را از کار خواهد انداخت.

منبع: مشرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا