وبگردی

افشای اظهارات مکرون در ملاقات با مصی علی‌نژاد/ اعتقادی به تغییر نظام سیاسی ایران نداریم

۲۰ آبان امسال مصی علی‌نژاد به همراه چند نفر دیگر از جمله لادن برومند رئیس بنیاد برومند با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند.

سفر علی‌نژاد و هیئت همراه وی به فرانسه و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، به همت مؤسسه‌ای به نام JFK (سازمان عدالت برای کردستان) صورت گرفته است.

این سازمان توسط برنارد هنری لِوی تأسیس و اداره می‌شود و تمرکز ویژه‌ای بر احزاب تجزیه‌طلب کُرد دارد که نشان می‌داد هزینه و برنامه‌ریزی آن با تجزیه‌طلبان بوده است. هنری لوی که یک فرانسوی یهودی است، در اکثر اتفاقات منطقه و هرجا سخن از جنگ و تجزیه در غرب آسیا باشد خودش را می‌رساند.

در حوادث سال ۲۰۱۱ در لیبی خواستار به رسمیت شناخته شدن شورای انقلاب ملی لیبی و مداخله ناتو در این کشور بود. در بحران سوریه خواستار مداخله نظامی بود و در زمان برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان، با خانواده بارزانی دیدار کرد. در زمان جدایی سودان جنوبی نیز در کنار رهبر شورشیان جنوب سودان عکس یادگاری گرفت.

لادن برومند شب گذشته در مصاحبه با BBC بخشی از صحبت‌های مکرون در این دیدار را به طور ناخواسته در مناظره با یک مهمان دیگر فاش کرد. وی گفت مکرون در این دیدار اعلام کرده که نه وظیفه داریم، نه اعتقاد داریم و نه مایلیم که نظام سیاسی شما را تغییر دهیم!

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا