وبگردی

عدس پلو شکم پر یک غذای متفاوت و لذیذ + دستور تهیه

یکی از روش‌های جدید برای تهیه عدس پلو می‌باشد که بسیار خوشمزه و متفاوت است و برای تنوع غذایی بسیار غذای لذیذ و خوش طعمی می‌باشد. در تهیه عدس پلو شکم پر مواد عدس پلو داخل آن قرار می‌گیرد و در واقع یک نوع ته چین می‌شود.

عدس پلو شکم پر با گوشت و کشمش تهیه می‌شود. عدس پلو یکی از پلو‌های سنتی ایرانی می‌باشد که با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و به دلیل داشتن عدس سرشار از آهن می‌باشد. بهتر است برای تهیه پلو‌های سنتی از ترکیب برنج ایرانی و دودی استفاده کنید.


بیشتربخوانید


مواد لازم برای تهیه عدس پلو شکم پر

برنج ۲ پیمانه
عدس ۱ پیمانه
کشمش پلویی ۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زیره، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر هل و پودر گل سرخ به مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و عدس

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و ادویه‌های گفته شده را اضافه کنید و با مواد خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و بوی آن گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی هویج و کشمش

در ادامه هویج را پوست بگیرید و به همراه کمی کره داخل تابه تفت دهید. سپس به آن کمی آب و زعفران اضافه کنید و تفت داده تا هویج کمی نرم شود. کشمش پلویی را از قبل خیس کنید و با کمی کره تفت دهید تا پف کند. حالا هویج و کشمش را به مواد گوشتی اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: آماده سازی برنج و عدس

در ادامه عدس را که از ۱ ساعت قبل خیس کردید با کمی آب بگذارید تا پخته شود. برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید و بعد از چند ساعت روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ دلخواه قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه عدس پلو شکم پر

در ادامه عدس پخته شده را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید به طوری که وسط قابلمه گود شود. وسط برنج را مواد گوشتی بریزید و مجدد کمی برنج روی آن ریخته و عدس پلو شکم پر را برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس روی دیس دلخواه برگردانید و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه عدس پلو شکم پر

هویج را می‌توانید به صورت رشته‌ای یا خلالی خرد کنید.

در انتها می‌توانید روی پلو کمی کره و یا روغن محلی بریزید.

به دلخواه خود می‌توانید مقدار عدس را کم و زیاد کنید.

برای تهیه این غذا می‌توانید از مرغ نیز استفاده کنید.

منبع: برترین ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا