وبگردی

چرا امام خمینی اهمیت حفظ نظام را از جان امام زمان (عج) بیشتر می‌دانست؟

اتفاقات اخیر کشور و تهدید‌های داخلی و خارجی مبنی بر براندازی نظام بار دیگر این سؤال را مطرح کرد که مهم‌تر بودن حفظ نظام اسلامی از جان امام زمان یعنی چه؟ محمدصادق شهبازی در کتابچه نعمت جمهوری اسلامی به این پرسش پاسخ داده است.

حکومت است که اسلام را حفظ می‌کند به همین جهت امام می‌فرماید حفظ حکومت از جان امام معصوم بالاتر است: «این یک تکلیف الهی است برای همه که اهم تکلیف‌هایی است که خدا دارد، یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است، برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهدت کردند و خودشان را فدا کردند.»

حتی فق‌ها یحث کرده‌اند که اگر آمدند افرادی را هرچند مهم مثلا فق‌ها را سپر انسانی کردند که به جامعه اسلامی حمله کنند، نباید این وسیله شود که دارالاسلام در خطر قرار گیرد. امام خمینی می‌فرمایند: «با این که قتل نفس مؤمن از همه گناهان کبیره، شاید بعد از شرک بالله، بالاتر باشد، قتل نفس مؤمن بی‌گناه، لکن اسلام، همین اسلامی که اینقدر راجع به مؤمنین سفارش فزموده است و تحذیر از قتل نفس مؤمن کرده، از احکام جهادش این است که اگر یک دسته از همین مؤمنین، از همین مسلمین، از همین فقها، از همین دانشمندان را کفار جلو قرار دادند و سپر قرار دادند برای خودشان، که بیایند، امر فرموده است که همه را بکشید! این‌ها همه شهیدند و به بهشت می‌روند، برای اینکه حفظ ثغور اسلام است، حفظ نظام اسلام است؛ لذا حفظ نظام بالاترین واجبات است که بر همه چیز مقدم است. هیچ امری نباید باعث بی‌توجهی به آن شود. امام فرمود: «توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی‌کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد»

ایشان همچنین در جای دیگر تصریح کردند: «حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات شرعی و عقلی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی‌کند، و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز نیست.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا