وبگردی

نکته های اساسی برای رسیدن به موفقیت

کتاب‌های متعددی در مورد چگونگی رسیدن به موفقیت نوشته شده، اما واقعیت این است که روش رسیدن به موفقیت برای هر شخصی منحصر به فرد است؛ بنابراین چگونه اطلاعات یکسان یک کتاب می‌تواند برای همه افراد قابل استفاده باشد؟! از همین رو، ارائه تنها یک توصیه خاص برای موفق شدن در زندگی، اغلب هیچ تأثیری ندارد و بیشتر باعث یأس و ناامیدی می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است به توصیه تعداد زیادی از افراد، که تعاریفشان از موفقیت با یکدیگر و احتمالاً با شما متفاوت است، می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد و دید کلی نسبت به مسیری که باید طی کنید، ارائه کند. در ادامه این مقاله از دیجی رو قصد داریم، ۲۳ نکته مهم را که در زندگی افراد مشترک مشهود بوده و می‌توان آن‌ها را کلید موفقیت دانست، با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید.

۲۳ نکته مهم در رسیدن به موفقیت

در ادامه مجموعه‌ای از ۲۳ مورد از بهترین نکاتی که در زندگی برخی از موفق‌ترین افراد تاریخ آمده، برایتان گردآوری کرده‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه موفق شوید، این نکات بسیار مهم هستند و می‌توانند راهگشا باشند:

۱. بزرگ فکر کنید

بزرگ‌ترین خطر برای اغلب ما این نیست که اهداف بزرگ داشته و به آن نرسیم، بلکه این است که اهداف کوچکی انتخاب کرده و به آن‌ها برسیم! «میکل آنژ»

میکل آنژ بووناروتی یکی از هنرمندان بزرگ دوره رنسانس بود که بر افراد زیادی تأثیر گذاشت. هنر او همچنان با گذشته چندین دهه از مرگش به الهام بخشیدن و ارتباط با مردم ادامه می‌دهد. فکر کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر او تصمیم نمی‌گرفت هنر را به عنوان یک فعالیت حرفه‌ای کند. آیا او هرگز می‌فهمید که چگونه می‌تواند موفق شود؟!

مردم اغلب آرزو‌های خود را به نفع چیزی که «عملی‌تر» است و راحت‌تر به دست می‌آید، کنار می‌گذارند و این یک اشتباه بزرگ است. پس برای موفق شدن در زندگی همواره سعی کنید به جای رفتن به دنبال منافع ساده‌تر و در دسترس‌تر، جاه طلب باشید.

۲. یک برنامه ثابت روزانه داشته باشید

راز آینده شما در برنامه روزانه شما پنهان است.«مایک مرداک»

سعی کنید هر روز صبح در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. از صبحانه لذت ببرید و روز خود را برنامه‌ریزی کنید. با این کار به جای احساس استرس یا دلشوره، با دانستن اینکه می‌توانید برخی چیز‌ها را در زندگی خود کنترل کنید، آرامش پیدا خواهید کرد. هنگامی که شما یک برنامه و جهت‌گیری در زندگی خود داشته باشید، مقابله با چالش‌ها و مشکلات جدید برایتان آسان‌تر خواهد شد.

۳. کاری را که دوست دارید انجام دهید، پیدا کنید و آن را انجام دهید

اگر کاری را انجام می‌دهد که دوست دارید، اما پولی بابت آن دریافت نمی‌کنید، بدانید که در مسیر موفقیت هستید.«اپرا وینفری»

بهتر است نقل قول بالا را همواره در محل کار خود به خاطر داشته باشید و زمانی که در تلاش برای یافتن مسیر موفقیت هستید، ناامید نشوید.

در نظر بگیرید که چقدر می‌توانید در موقعیت فعلی خود موفق باشید. در پایان، احتمالاً متوجه خواهید شد که به طرز باورنکردنی‌ای سخت کار می‌کنید و زمان قابل توجهی را به آن اختصاص داده‌اید.

اگر شغل خود را دوست ندارید، موفقیت در آن فقط می‌تواند به معنای پر کردن زندگی‌تان با چیز‌هایی باشد که از آن‌ها نفرت دارید! این کار چه فایده‌ای دارد؟ چرا کاری را انجام نمی‌دهید که واقعاً از آن لذت می‌برید؟ بعد از اینکه متوجه شدید به چه چیزی مشتاق هستید، انگیزه‌ای برای ادامه پیشرفت به دست خواهید آورد و اگر در این امر موفق شوید، آرزو‌های شما محقق خواهند شد.

بدانید که حتی اگر موفق نشوید، حداقل وقت خود را صرف انجام کاری کرده‌اید که از آن لذت می‌برید. بسیاری از هنرمندان موفق سال‌ها از عمر خود را بدون دریافت هیچ پولی صرف کاری کردند که عاشقش بودند و تنها دلیلی که باعث ادامه دادن به کارشان می‌شد این بود که از آن لذت می‌بردند.

۴. یاد بگیرید در زندگی تعادل ایجاد کنید

یک درگیری تغییرناپذیر در محل کار، در زندگی و در تجارت وجود دارد. یک نبرد مداوم بین صلح و هرج و مرج. هیچ کدام نمی‌تواند بر دیگری مسلط شود، اما هر دو را می‌توان تحت تأثیر قرار داد. اینکه چگونه بتوانید این تأثیر را بگذارید، کلید موفقیت است. ” «فیل نایت»

مردم اغلب بر این باورند که برای رسیدن به موفقیت باید هدف خود را بر روی یک چیز قرار دهند. به این ترتیب، اگر بر این باور باشند که شغل آن‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، ممکن است هر روز ساعات بی‌پایانی را وقت بگذارند و تا دیر وقت کار کنند. اما، این کار به قیمت از دست دادن آرامش و سلامتی، و لذت نبردن از زندگی تمام خواهد شد. چنین افرادی ممکن است در نهایت فرسوده شوند و حتی دیگر در کار و حرفه خود نیز موثر نباشند.

برعکس، اگر شخصی موفقیت را صرفاً در داشتن یک زندگی اجتماعی قوی و دوستان خوب بداند، ممکن است شغلش آسیب ببیند و حتی شغل خود را از دست بدهد و به این ترتیب، دیگر حتی نتوانند با دوستان خود بیرون برود!

بنابراین، همان‌طور که در نقل قول اول بخش هم اشاره شده، داشتن تعادل در زندگی از بسیاری جهات به موفقیت کمک می‌کند. شما همواره باید این تعادل ظریف را بین آرامش، فعالیت، کار و لذت در نظر بگیرید.

تعادل در زندگی

۵. برای تنهایی خودتان وقت بگذارید

بهترین بخش تنهایی این است که مجبور نیستی به کسی جواب بدهی. تو کاری را انجام میدهی که میخواهی.«جاستین تیمبرلیک»

عادت کنید که برای خودتان وقت بگذارید. تلویزیون را خاموش کنید، از کامپیوتر فاصله بگیرید و گوشی را زمین بگذارید. با خودتان خلوت کرده و به آنچه امروز می‌تواند شما را خوشحال کند، فکر کنید. این خلوت کردن با خود بسیار زیباست و بعد از مدتی خواهید دید که تا چه حد می‌تواند آرامش بخش و امید آفرین باشد.

در یک روز آفتابی، در فضای باز دراز بکشید و از درخشش خورشید لذت ببرید. اگر خودتان به خودتان اهمیت ندهید و وقت نگذارید، مطئمن باشید هیچ کس دیگر نیز این کار را نخواهد کرد.

۶. از شکست خوردن نترسید

شکست فرصتی برای یک شروع دوباره و هوشمندانه‌تر است.«هنری فورد»

یک روایت تاریخی وجود دارد و اگرچه مشخص نیست که آیا واقعاً اتفاق افتاده یا نه، اما پیامی که پشت آن نهفته است، ارزش تأمل دارد:

توماس ادیسون پس از سال‌ها تلاش و ناکامی‌های متعدد، سرانجام موفق به ساخت لامپ برق شد. وقتی در مصاحبه‌ای از او پرسیده شد که “پس از تمام تلاش‌های ناموفق خود چه احساسی دارد؟ ”وی در پاسخ گفت:

من شکست نخوردم. من صد‌ها راه برای نساختن لامپ یاد گرفتم! ”

هر “شکست” برای او درسی بود. او از آن درس آموخت که چه چیزی کار نمی‌کند و چه چیزی ممکن است در عوض موثر باشد.

به یاد داشته باشید که هر تلاش ناموفق گامی مهم در سفر به سوی موفقیت است. پس از یک شکست، ساده‌ترین راه این است که از ادامه دادن منصرف شوید، اما شاید عاقلانه‌تر باشد که از آن شکست درس‌هایی بیاموزید. همواره به نتیجه کار‌های خود توجه کنید و از اشتباهات درس بگیرید.

۷. برای موفقیت تصمیم راسخ داشته باشید

تسلیم شدن بعد از شکست آسان است. تنها راه ادامه دادن این است که میل واقعی برای دستیابی به موفقیت داشته باشید و از منحرف شدن از اهداف خود امتناع کنید.

موفقیت چالش برانگیز است. بنابراین، بدون داشتن عزمی راسخ و تلاشی تزلزل‌ناپذیر، رسیدن به موفقیت غیرممکن به نظر خواهد رسید. زمانی که انگیزه لازم برای کسب موفقیت بیشتر را داشته باشید، تنها یک مانع را پیش روی خود خواهید دید که باید از آن عبور کنید.

۸. هرگز اجازه ندهید دیگران شما را توصیف کنند

آنچه که هستید باشید و آنچه را که احساس می‌کنید بگویید، زیرا کسانی که اهمیت می‌دهند مهم نیستند، و کسانی که مهم هستند، اهمیتی نمی‌دهند. «برنارد ام. باروخ»

چرا ما همیشه می‌خواهیم در دنیایی زندگی کنیم که در آن مانند دیگران باشیم؟! آیا این فکر شما را آزار نمی‌دهد که هرگز نتوانید لباسی که می‌پوشید، موسیقی‌ای که به آن گوش می‌دهید، یا سرگرمی‌هایی که دوست دارید را انتخاب کنید؟ ما همگی منحصر به فرد هستیم و باید به روش خودمان زندگی کنیم.

واقعیت این است که همه ما خصلت‌های خاص خود را داریم و نباید به دیگران اجازه دهیم بخواهند ما را قضاوت یا توصیف کنند. هرگز اجازه ندهید کسی به شما بگوید چگونه باشید یا چه کاری انجام دهید. آن‌ها می‌توانند برای زندگی خود تعیین تکلیف کنند، اما برای شما نه. اگر می‌خواهید بدانید در هر جنبه‌ای از زندگی موفق باشید، با افرادی معاشرت کنید که شما را همان‌گونه که هستید دوست دارند.

۹. اهل عمل باشید

از مدت‌ها قبل متوجه شدم که افراد موفق به ندرت عقب می‌نشستند و اجازه می‌دادند اتفاقات برای آن‌ها رخ بدهند. آن‌ها بیرون می‌رفتند و خود اتفاق‌ها را می‌ساختند. «لئوناردو داوینچی»

با وجود اینکه لئوناردو داوینچی صد‌ها سال پیش این حرف را زده، اما هنوز هم کاملاً درست و پابرجا است.

به ایتالیای دوره رنسانس فکر کنید. به میکل آنژ و لئوناردو داوینچی فکر کنید. بیل گیتس یا استیو جابز را در دوران معاصر در نظر بگیرید. اگر آن‌ها آنچه را که به دست آورده بودند به دست نمی‌آوردند، شیوه زندگی معاصر ما به طرز غیرقابل تصوری متفاوت بود.

این افراد فعال بودند. آن‌ها فرصت‌هایی را برای انجام کار‌ها به گونه‌ای متفاوت شناسایی کردند و اقدام کردند. آن‌ها تنها حرف نمی‌زدند و در عوض جهان را شکل دادند.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه موفق شوید، از شکستن عادت‌ها و روش‌های رایج نترسید. اگر فکر می‌کنید روش بهتری برای انجام هر کاری پیدا کرده‌اید، آن را دنبال کنید. اگر شکست خوردید دوباره امتحان کنید.

از همه مهم‌تر، منتظر فرصت ایده‌آل برای عمل نباشید. کاری را که باید، همین الان انجام دهید. باید یاد بگیرید که بر اهمال کاری غلبه کنید و قدم‌هایی را در جهت دستیابی به اهداف خود بردارید.

موفقیت

۱۰. همه چیز را برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی یعنی تعیین زمان مشخص برای هر کار و عدم انحراف از آنچه باید انجام شود. افراد موفق به خوبی می‌دانند که هیچ توجیهی برای به تاخیر انداختن کاری که اکنون باید انجام شود، وجود ندارد. آن‌ها واقع بین بوده و به برنامه‌های خود پایبند هستند.

افراد موفق می‌دانند که به تعویق انداختن کار‌ها یکی از بزرگترین آفت‌های یک روز پربار است. به جای به تعویق انداختن کارها، سعی کنید فهرستی از تمام کار‌هایی که می‌خواهید در یک روز انجام دهید تهیه کنید. انجام دادن این کار‌ها و علامت زدنشان به شما احساس موفقیت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا زمانی را که برای کار‌های دیگر نیاز دارید، تجسم و تعیین کنید.

۱۱. از ایجاد روابط مثبت غافل نشوید

مهم‌ترین عنصر در فرمول موفقیت این است که بدانید چگونه با مردم کنار بیایید. «تئودور روزولت»

بهترین رهبران و برخی از مهم‌ترین افراد تاریخ کسانی بودند که همیشه با اطرافیان خود مهربان بودند. مردم از آن‌ها استقبال می‌کردند و برایشان آرزوی موفقیت داشتند. این کلید یک رهبری خوب است.

شما هرگز نمی‌دانید چه کسی می‌تواند به شما کمک کند یا حتی یک دوست عالی و حمایت کننده باشد. در نتیجه، به دیگران کمک کنید، و آن‌ها نیز ممکن است متقابلاً به شما کمک کنند. با دیگران مهربان باشید تا آن‌ها هم با شما مهربان باشند.

۱۲. به اندازه کافی بخوابید

افراد موفق می‌دانند که باید استراحت کافی داشته باشند تا بهترین نتیجه را از عملکرد خود ببرند. بدن برای اینکه آماده شروع به کار در یک روز جدید باشد، نیازمند شارژ و فعال‌سازی مجدد است. افراد موفق برای چند ساعت کار بیشتر خود را از استراحت کافی محروم نمی‌کنند، بلکه با این کار دوباره انرژی می‌گیرند.

البته، به غیر از مدت زمان خوابیدن مهم این است که بدانید چه چیزی می‌تواند مانع یک خواب خوب شبانه شود. استفاده از وسایل الکترونیکی هنگام دراز کشیدن در رختخواب، خوردن غذا‌های حاوی قند قبل از خواب، یا داشتن سطح استرس بالا در طول روز همگی می‌توانند مانع از خواب راحت شوند. بنابراین، قبل از رفتن به رختخواب در شب مراقب این موارد باشید.

۱۳. جرأت و شهامت ارائه ایده‌های جدید را داشته باشید

فرد با ایده جدید لنگه است تا زمانی که این ایده موفق شود.«مارک تواین»

متأسفانه، افرادی که جسورانه‌ترین ایده‌ها را دارند، گاهی نادیده گرفته می‌شوند. از سنین جوانی، بیشتر ما آموزش دیده‌ایم که مانند دیگران فکر و عمل کنیم. با این حال، برای رسیدن به موفقیت باید متفاوت فکر کنید تا کار‌ها را متفاوت انجام دهید (همان‌طور که همه افراد بزرگ پیش از شما انجام دادند).

اگر فکر جدیدی به ذهنتان می‌رسد، به جای دور انداختن آن، از آن قدردانی کنید، زیرا بدیع و غیرعادی است. ایده جدید و عجیب و غریب شما ممکن است روزی کلید موفقیت‌تان باشد.

۱۴. به توانایی‌های خود برای موفقیت ایمان داشته باشید

اگر بتوانی آرزوی چیزی را بکنی، می‌توانی به آن برسی. «والت دیزنی»

اگر می‌خواهید مسیر موفقیت را پیدا کنید، ابتدا باید بتوانید خود را در حال رسیدن به موفقیت تجسم کنید.

شما در مسیر خود احتمالاً با کسانی روبرو خواهید شد که توانایی‌هایتان برای رسیدن به موفقیت را زیر سوال می‌برند. اما مراقب باشید که طرز فکر آن‌ها به شما سرایت نکند. زیرا اگر قبول کنید که توانایی ندارید و از باور و رویاپردازی دست بردارید، رویا‌های شما محو خواهند شد. پس به رویاپردازی ادامه دهید!

۱۵. ریسک کنید

یک کشتی همیشه در ساحل جایش امن است، اما این چیزی نیست که برای آن ساخته شده باشد. «آلبرت انیشتین»

کسی که می‌خواهد از رودخانه رد شود، نباید از خیس شدن پا‌های خود بترسد! بنابراین، باید قبول کنید که ریسک کردن همواره بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت است. با خود فکر کنید، “بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ ” مطمئن باشید تا زمانی که امتحان نکرده‌اید، جوابی درست برای این سؤال نخواهید داشت. زندگی با انواع و اقسام خطرات در آمیخته است و تا زمانی که تلاش نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد.

ریسک کردن

۱۶. همیشه نگرش ذهنی مثبت داشته باشید

هیچ چیز نمی‌تواند فردی با ذهنیت درست را از دستیابی به هدفش بازدارد؛ هیچ چیز روی زمین نیست که بتواند به فردی با نگرش ذهنی نادرست کمک کند. «توماس جفرسون»

همان‌طور که در نقل قول بالا گفته شد، باید به پتانسیل خود برای رسیدن به موفقیت ایمان داشته باشید. این تنها راه ایجاد ذهنیت مثبت است.

ایده‌های منفی را باید با ایده‌های مثبت جایگزین کرد. شما باید چالش‌ها را به عنوان وظایفی در نظر بگیرید که باید انجام شوند، نه اینکه آن‌ها را مانعی برای پیشرفت‌تان بدانید.

اگر خوش‌بین باشید و مثبت فکر کنید، عقب‌نشینی‌ها آن‌قدر شما را آزار نمی‌دهند، تردید‌های مردم شما را مأیوس نمی‌کنند، و حتی سخت‌ترین موانع هم برایتان پیش پا افتاده به نظر می‌رسند.

اگر ذهنیت منفی داشته و همواره به مسیری که می‌روید شک داشته باشید، با کوچک‌ترین بهانه‌ای متوقف خواهید شد.

۱۷. یا زنگی زنگ، یا رومی روم

من با “یا زنگی زنگ، یا رومی روم” زندگی می‌کنم. این قاعده درباره همه چیز صدق می‌کند. یعنی یا متعهد شوید و به دنبال آن بروید یا اصلاً آن را انجام ندهید. من آن را برای همه چیز اعمال می‌کنم. من آن را در روابط خود به کار می‌برم، آن را در ورزش به کار می‌برم، آن را در همه چیز به کار می‌برم. این چیزی است که من با آن زندگی می‌کنم. این طوری است که من آن را دوست دارم. «پل واکر»

استعداد‌ها و نقاط قوت خود را به خوبی بشناسید و از آنچه لازم است فراتر بروید. اگر می‌خواهید تا روز جمعه مقاله‌ای را برای رئیس خود تحویل دهید، آن را در روز پنجشنبه ویرایش، بررسی و ارسال کنید. اگر می‌خواهید برای پیک نیک غذایی آماده کنید، یک دستور آشپزی جدید را امتحان کرده و سعی کنید آن را به بهترین شکل انجام دهید. اگر می‌خواهید به ارتقاء شغلی برسید، برای آن سخت کار کنید و ثابت کنید که شایسته آن هستید.

آرزوی موفقیت داشته باشید، مطمئن باشید شکست نخواهید خورد. در نهایت، یا به هدف خود می‌رسید و یا نه، اما اگر تمام تلاش خود را کرده باشید، شکست معنی ندارد و احساس خوبی در شما ایجاد خواهد شد که نمی‌توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد.

۱۸. اجازه ندهید دلسردی شما را از حرکت بازدارد

نگذارید احساس دلسردی بر شما چیره شود، و در پایان مطمئناً موفق خواهید شد. «آبراهام لینکلن»

این یک جنبه ناخوشایند از طبیعت انسان است که همه ما به نوعی به خود شک داریم. اگر دیگران نیز به ما تردید داشته باشند، چنین حسی ممکن است تشدید شود.

وقتی شک و عدم اطمینان شما را احاطه کرده، تسلیم شدن ممکن است انتخاب راحتی باشد. به شک و تردید‌های خود توجه نکنید و هر زمان که حس ناخوشایندی داشتید، آن را نادیده بگیرید.

۱۹. اولویت‌بندی کنید

افراد موفق همواره روی عالی بودن در کاری که انجام می‌دهند، تمرکز می‌کنند. انجام دادن همزمان چند کار معایب خاص خود را دارد و می‌تواند عملکرد کاری شما را کاهش دهد. افراد موفق با علم به اینکه انجام چند کار اغلب مانع بهره‌وری می‌شود، آنچه را که آن‌ها را به سمت موفقیت هدایت نمی‌کند اولویت‌بندی کرده و در صورت لزوم حذف می‌کنند.

۲۰. آماده سخت کار کردن باشید

تا زمانی که مایل نباشید بیش از ظرفیت یک مرد معمولی خود را در کار غرق کنید، شایسته رسیدن به موقعیت‌های بالا نیستید.  «جیمز کش پنی»

ممکن است این جمله معروف را شنیده باشید که “موفقیت متشکل از ۱ درصد الهام است و ۹۹ درصد عرق ریختن” یا ممکن است با قانون ۱۰۰۰۰ ساعت آشنا باشید. از هر منظر که به آن نگاه کنید، یک چیز در همه آن‌ها مشترک است: کار کلید موفقیت واقعی است.

اگر برای هدف زندگی خود تلاش نکنید و به روند معمول ادامه دهید، هرگز موفق نخواهید شد. دنیا پر از انسان‌های بااستعدادی است که به هیچ جایی نرسیدند. پس مطمئن باشید که سخت کار کردن و تلاش زیاد حتی می‌تواند استعداد را هم شکست دهد!

سخت کار کردن

۲۱. به قانون مسئولیت‌پذیری احترام بگذارید

همواره به یاد داشته باشید هدف نهایی تحصیل این است که از شما یک انسان خوب و یک شهروند مفید بسازد. «جان آدامز»

ما می‌خواهیم همه چیز را بدانیم و همه چیز را با هم داشته باشیم. در نقطه مقابل، این اصل هم وجود دارد که شما در قبال همه و در قبال خودتان مسئولیت دارید. زندگی شما چند وجهی است.

ببینید چگونه می‌توانید به جامعه خود کمک کنید. به یک گروه داوطلب بپیوندید، در یک خیریه شرکت کنید یا به کسی که نیاز دارد کمک کنید.

۲۲. از شهود خود پیروی کنید

زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به جای دیگران هدر ندهید. در دام عقاید شخصی نیفتید، که باعث می‌شود بر اساس نتیجه تفکر دیگران زندگی کنید. اجازه ندهید هیاهوی عقاید دیگران شما را طوری غرق کند که صدای درونی‌تان را نشنوید؛ و مهم‌تر از همه اینکه شجاعت دنبال کردن ندای قلبی و شهود خود را داشته باشید. چرا که آن‌ها به نحوی از قبل می‌دانند که واقعاً به چه چیزی می‌خواهید تبدیل شوید. بقیه مسائل، همه ثانویه هستند. «استیو جابز»

در یونان باستان، دلفی معبدی بود که گروهی از پیشگو‌ها در آن ساکن بودند. از پست‌ترین افراد جامعه گرفته تا حاکمان، هر کسی که مشورتی می‌خواست یا می‌خواست سرنوشت خود را بداند، به سراغشان می‌رفت. بر روی دروازه این معبد عبارت «خود را بشناس» نوشته شده بود.

اگر واقعاً چیزی را باور داشته و آرزوی رسیدن به آن را دارید، مطمئناً می‌دانید که چگونه به آن برسید. حتی اگر هم اینگونه نباشد، به طور غریزی می‌دانید که چه چیزی در رسیدن به هدف به شما کمک می‌کند و چه چیزی مانع می‌شود. این موضوع شبیه به این است که بدن شما ممکن است خطر را احساس کند، حتی زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز ایمن است.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه موفق شوید، باید به شهود و ندای قلبی خود اعتماد کنید.

۲۳. سپاسگزار باشید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه موفق شوید، یاد بگیرید که با دیگران ارتباط برقرار کنید. افراد موفق با قدردانی از اطرافیان خود عزت نفس و ارزش خود را افزایش می‌دهند. آن‌ها به راحتی از افراد تشکر می‌کنند و برای هر چیز خوبی که دریافت کرده‌اند، قدردان هستند. انجام این کار به اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند و مغز آن‌ها را فعال می‌کند تا از محیط خود لذت ببرند و بهترین استفاده را داشته باشند.

قدردانی در زمان‌های سخت می‌تواند دشوار باشد. برای شروع، سعی کنید با یک دفتر سپاسگزاری کار خود را شروع کنید. هر روز عصر، چند اتفاق خوب را که در طول روز برایتان افتاده یادداشت کنید. این کار به مغز شما کمک می‌کند تا به سمت خوبی‌ها رفته و خود را از نکات و افکار منفی دور کند.

سخن نهایی

ممکن است متوجه شده باشید که همه موارد اشاره شده از یک جهت بسیار مشابه هستند و آن هم اینکه همگی بر پرورش طرز فکر صحیح تمرکز دارند. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد کلید موفقیت چیزی نیست که در افسانه‌ها به دنبالش بگردید، بلکه در واقع به رویکرد ذهنی شما بستگی دارد.

علاوه بر این، مهم نیست که در کجای جهان زندگی می‌کنید، هنوز هم فرصت دارید تا تغییر ایجاد کنید و به موفقیت برسید. وقتی اراده کردید و شروع به انجام تغییرات نمودید، می‌توانید زندگی خود را آن طور که دوست دارید پیش برده و به اهداف‌تان برسید.

منبع : دیجی فکت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا