وبگردی

چرا صهیونیست‌ها به نابودی اسرائیل تا ۲۰۲۸ اعتراف می‌کنند؟

با افزایش چالش‌های داخلی و خارجی پیشِ‌روی رژیم صهیونیستی به‌ویژه در مرحله جدید و روی کار آمدن یک کابینه افراطی فاشیستی که از همین ابتدا برای صهیونیست‌ها بحران‌ساز شده است، هشدار‌ها در سطوح مختلف سیاسی ـ نظامی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر در خصوص اینکه اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد و نابودی آن نزدیک است، افزایش یافته است.

نفرین دهه هشتم

میان بسیاری از صهیونیست‌ها این باور راسخ وجود دارد که بر اساس واقعیت‌های تاریخی، عمر موجودیت آن‌ها بیش از ۸۰ سال طول نخواهد کشید؛ به این معنا که اسرائیل در سال ۲۰۲۸ نابود می‌گردد. طبق واقعیت‌های موجود که اسرائیلی‌ها به آن استناد می‌کنند دو حکومت یهودی پیش از این هیچ‌کدام بیش از ۸۰ سال دوام نیاوردند و در نتیجه اسرائیل که سومین آنهاست و حکومت خود را در اراضی اشغالی فلسطین بنا کرده است، در معرض نابودی قرار دارد.

این موضوع را «ایهود باراک» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت به چاپ رسید صراحتاً بیان کرده گفت “در طول تاریخ، یهودیان بیش از ۸۰ سال حکومت نکرده‌اند”. قبل از او نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مکلّف به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ گفته بود که “من برای رسیدن اسرائیل به صدسالگی خود تلاش خواهم کرد، اما این مسئله تضمینی نیست؛ چرا که تاریخ به ما آموخته هیچ حکومت یهودی بیش از ۸۰ سال عمر نکرده است. “

به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد یک‌سوم جوانان اسرائیلی معتقدند که اسرائیل بعد از ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، اما چرا خود صهیونیست‌ها تا این اندازه درباره نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل هشدار می‌دهند؟

شکاف‌های داخلی

«ما در نقطه‌ای بی‌بازگشت قرار داریم و اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد، هیچ‌گونه طعم زندگی اینجا نیست و اسرائیلی‌ها زمانی که به فلسطین آمدند فهمیدند قربانی دروغی هستند که جنبش صهیونیسم آن را اختراع کرده بود»؛ این جمله «آری شاویط» تحلیلگر صهیونیست است که وضعیت کنونی اسرائیل را در عبارتی کوتاه خلاصه کرده است.

شاید شکاف‌های داخلی که رژیم صهیونیستی تجربه می‌کند مهم‌ترین چالش پیشِ‌روی آن در مرحله جدید باشد که از گذشته‌های دور وجود داشته است. «گدعون لیوی» کارشناس صهیونیست در این زمینه می‌گوید: ما با سخت‌ترین شرایط مواجه هستیم، بیماری سرطان اسرائیل به مراحل پایانی خود رسیده است و هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد و این بیماری با سامانه گنبد آهنین یا دیوار‌های حائل یا بمب‌های هسته‌ای نیز درمان نمی‌شود.

درگیری داخلی میان صهیونیست‌ها اخیراً با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو و انحصار قدرت در دست یک گروه خاص و افراطی که هم نارضایتی بسیاری از احزاب سیاسی را به‌دنبال داشته و هم موجب خشم شهرک نشینان شده، به‌طرز قابل‌توجهی شدت یافته است.

شاید آن چیزی که ابعاد این معضل را بین اسرائیلی‌ها برجسته می‌کند اتهام چند روز قبل «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به نتانیاهو باشد که گفت: نتانیاهو اسرائیلی‌ها را به دو یا چند دسته تقسیم و منافع اسرائیل را قربانی منافع شخصی خودش می‌کند.

«تامیر پاردو» رئیس وقت موساد نیز در همین زمینه اعلام کرد: در حالی که صحبت‌های زیادی درباره تهدیدات بزرگ علیه اسرائیل مطرح می‌شود، بزرگترین تهدید برای ما اسرائیلی‌ها، ظهور پدیده «خودویرانگری» است که طی سال‌های اخیر آشکار شده است و ما را ملزم می‌کند این مسیر فاجعه‌بار را قبل از رسیدن به نقطه بی‌بازگشت متوقف کنیم؛ چرا که اسرائیل به خودی خود از هم می‌پاشد.

مهاجرت معکوس

شاخص دیگری که حاکی از رسوخ ناامیدی در دل اسرائیلی‌ها نسبت به آینده موجودیت خود در نتیجه از دست دادن امنیت، و ناتوانی حکومت در حفاظت از آنهاست، درخواست‌های روزافزون برای اخذ گذرنامه‌های اروپایی جهت فرار از فلسطین در فرصت مناسب است. «آبراهام بورگ» رئیس پیشین کنست طی مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد اعلام کرد: اسرائیل در آستانه پایان رؤیای صهیونیستی قرار دارد و به‌سمت نابودی می‌رود. من خودم گذرنامه فرانسوی دارم و از اسرائیلی‌ها می‌خواهم یک گذرنامه دیگر برای خودشان داشته باشند.

طبق پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ با عنوان «مهاجرت معکوس یهودیان و آینده حضور استعماری در فلسطین» منتشر شد، تعداد یهودیانی که در چند دهه اخیر فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند به یک‌ونیم میلیون نفر می‌رسد.

وزارت جذب و مهاجرت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ با انتشار گزارشی اعلام کرد که تقریباً ۱۶ هزار نفر از یهودیان، اسرائیل (فلسطین اشغالی) را از ترس موشک‌های مقاومت فلسطین ترک کرده‌اند؛ موشک‌هایی که به تهدیدی بزرگ برای زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

تلاش شهرک‌نشینان برای فرار از اراضی اشغالی در حالی است که میزان تمایل یهودیان جهان برای مهاجرت به این اراضی به‌طرز قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ به‌طوری که نرخ مهاجرت سالانه به فلسطین اشغالی در دهه نود قرن گذشته، از ۱۰۰ هزار نفر به ۱۴ هزار نفر در مرحله کنونی کاهش یافته است.

فروپاشی مؤسسات نظامی

در اواسط ماه جاری میلادی، «بنی‌گانتس» وزیر جنگ کابینه موقت رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه اسرائیل هیوم با اشاره به میزان مشکلاتی که ارتش اسرائیل از آن رنج می‌برد درباره کمبود شدید نیروی انسانی در این ارتش هشدار داده این وضع را به‌منزله یک بمب امنیتی و اجتماعی برای اسرائیل توصیف کرد.

شکاف‌های داخلی و دیدگاه‌های منفی ارتش صهیونیستی، محققان و کارشناسان اسرائیل را بر آن داشت زنگ خطر انحلال ارتش را نیز به صدا درآورند. نتایج یک نظرسنجی که توسط گروه موسوم به «ائتلاف جنبش‌های جوانان» در اراضی اشغالی انجام شده است، نشان می‌دهد که یک‌سوم جوانان اسرائیلی تمایلی به استخدام در ارتش ندارند و این بسیار ترسناک است.

طبق گزارشی که روزنامه اسرائیل هیوم در جولای ۲۰۲۲ منتشر کرده بود، مشخص شد که در سال ۲۰۲۰ بین ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از خدمت در ارتش صهیونیستی فرار کرده‌اند و این آمار در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۱۰۰ تن رسید.

علاوه بر شکاف‌های داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی و فرار سربازان، اعتیاد به مواد مخدر میان نظامیان اسرائیلی نیز به‌طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸ مؤسسه موسوم به «سازمان مبارزه با مواد مخدر» در فلسطین اشغالی اعلام کرد که میزان اعتیاد به مواد مخدر میان سربازان ارتش به ۵۴.۳ درصد رسیده است که روانشناسان ارتش آن را خطری بزرگ می‌دانند.

افزایش قدرت مقاومت

با افزایش قدرت مقاومت فلسطین و ایستادگی ملت این سرزمین برابر اشغالگران، سطح نگرانی و ترس صهیونیست‌ها از احتمال نابودی موجودیت خود بالا رفته است؛ تا جایی که بنی‌گانتس چند ماه قبل اعلام کرد: ترس از سیطره فلسطینیان بر اسرائیل (فلسطین اشغالی) در آینده، دور از واقعیت نیست و حکومت یهود در سال‌های آینده کوچکتر خواهد شده و بین دو شهرک «غدیرا» و «الخضیره» قرار می‌گیرد.

جدیدترین نمونه شکست اشغالگران صهیونیست در برابر مقاومت فلسطین به نبرد «شمشیر قدس» در مه ۲۰۲۱ برمی‌گردد که این جنگ در همه سطوح به‌نفع فلسطینیان بود. گدعون لیوی، تحلیلگر صهیونیست در سومین روز این جنگ با اشاره به وضعیت نابسامان صهیونیست‌ها و فرار آن‌ها به پناهگاه اعلام کرد: ما باید به اروپا فرار کنیم و امیدواریم که اروپایی‌ها ما را بپذیرند.

در این جنگ ضربه بزرگی به مفهوم «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی وارد و ثابت شد که علاوه بر تهدیدات خارجی بزرگ مانند حزب‌الله که مقابل اسرائیل قرار دارد، موشک‌های فلسطینی نیز قادر هستند هر نقطه از مواضع حساس این رژیم را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهند.

علاوه بر آن اتفاقاتی که امروز در کرانه باختری رخ می‌دهد و تشدید عملیات‌های مقاومتی ضداشغالگران، یک تهدید اسراتژیک برای رژیم صهیونیستی است. در این زمینه «آلون بن دیوید» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به شعله‌ور شدن اوضاع کرانه باختری اظهار داشت، این یک انتفاضه جدید و متفاوت از چیزی است که در دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ شاهد آن بودیم.

در پایان باید تأکید کنیم علاوه بر مواردی که گفته شد، رشد روزافزون قدرت محور مقاومت و پیروزی‌های این محور در همه جبهه‌های داخلی و خارجی از جمله پیروزی بر تروریسم تکفیری در منطقه و همچنین موفقیت در تحمیل معادلات بازدارندگی، چالش‌های حساسی برای اشغالگران به وجود آورده است که سران صهیونیست به‌خوبی از آن آگاه‌اند و حتی آشکارا در این زمینه صحبت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا