وبگردی

دموکراسی به سبک چاقو و کوکتل مولوتف!

بوی آتش و لاستیک سوخته، مشام هر رهگذر را آزار می‌داد. رهگذرانی که در شب‌های سیاه جان به لب رسیده، پر از هراس و با عجله مسیر خود را طی می‌کردند.

مسیری که فقط برای امور ضروری طی میشد و خبری از قدم زدن در خیابان‌های پاییزی و خرید از مغازه‌های پر زرق و برق نبود. چرا که محله رنگ و روی نا امنی گرفته و امنیت آنجا، توسط عده‌ای به یغما رفت.

آشوب و نا امنی حق ما است!

نام خود را «سازمان رزم» گذاشتند! آن‌ها هیچ کس را دوست ندارند. نه آن جوان دانشجوی متدین و آن بانوی محجبه را. نه آن عابر پیر که طول خیابان را عصازنان طی می‌کرد و نه حتی جوانی که ظاهری مدرن داشت…

برای آن‌ها تنها یک چیز معنی و مفهوم دارد، رسیدن به خواسته نامعقول و ساختارشکنانه. خواسته‌ای که هر چه خلاف و تعدی در مسیر آن وجود دارد، برایشان مهم نبود چرا که هدفشان، وسیله را توجیه می‌کرد!

معتقد به آنارشیسم هستند با چاشنی خشونت. اما وانمود می‌کنند خواهان برقراری دموکراسی هستند. این در حالی است که ارکان و ضابطه‌های دموکراسی را بدون هیچ منطق و اصولی تغییر داده‌اند. شعارشان دموکراسی است، اما ابزارشان، آلت قتاله؟! این تعارض عجیب و شکاف عمیق میان حرف تا عمل این جماعت، باعث شده عموم مردم روز به روز بیشتر از آن‌ها فاصله بگیرند.

آموزش کشتن، ترویج پروژه کشته سازی، ساخت کوکتل مولوتف و… ابزار آن‌ها در برابر مردم و نیرو‌های امنیتی و انتظامی است؛ و شعارشان این است، شعاری که آن را عملی کردند: کشتار و آشوب حق ما است و کسی حق مقابله ندارد! حتی اگر کسی را بکشیم، کسی حق مجازات ندارد!

شهدای مظلوم امنیت

افراد و گروه‌های مشابه سازمان رزم، در برخی نقاط دیگر کشور نیز در اغتشاشات اخیر، زمینه‌ساز آشوب‌های خیابانی و ایجاد رعب و وحشت بین مردم و کسبه شدند.

اما در فارس با وجود سه شهید امنیت در بیرم لارستان و طلبه شهید اهل بیضاء که در شیراز به شهادت رسید، همچنین شهادت راننده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اما هنوز تقابل جدی و قاطعی صورت نگرفته، هر چند پرونده متهمان در دستگاه قضایی در دست بررسی است، اما لیدر‌های اغتشاشات، هنوز آن روی سکه جنایت خود را مشاهده نکرده‌اند و به پسمانده آن‌ها فرصت داده شده که خود را از چاله و گودال به چاه پرتاب نکنند.

سیستم امنیتی، مردم‌محور است

حادثه تروریستی و هولناک در حرم شاهچراغ که منجر به شهادت ۱۳ مرد و زن و کودک شد نیز مولود نامشروع همین اغتشاشات است. وقتی عده‌ای عناصر خودفروخته داخلی، به نا امنی و آشوبگری بپردازند، عوامل تکفیری نیز بیکار ننشسته و دست به اسلحه، مردم بی دفاع را به مسلخ می‌برند.

اما هوشیاری و آگاهی عموم مردم، پس از این حادثه کارساز بود و در مواجهه با حادثه حرم، مردم داده‌های اولیه اطلاعاتی را ارائه دادند که این امر نشان می‌دهد که سیستم اطلاعاتی موجود، مردم‌محور است

همان مردمی که با جمعیت بی‌شمار خود در تشییع شهدای حرم شرکت کردند و در تشییع طلبه شهید مویدی حضور یافتند، همچنین در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، پر رنگ‌تر از هر سال جلوه حضور خود را به نمایش گذاشتند تا به همه عناصر داخلی و خارجی که برای براندازی دندان تیز کرده‌اند، بگویند:
ماییم و نوای بی‌نوایی بسم‌الله اگر حریف مایی

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا