وبگردی

ماجرای تهدید مهران رجبی، شایعه‌ها و شوخی‌های ادامه‌دار

مهران رجبی نام‌آشنایی برای مخاطبان هنر هفتم است. او بیش از سه دهه فعالیت کارنامه بسیار بلندبالایی از فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و حضور در نمایش‌خانگی دارد. مدتی است به عنوان مجری هم در فضایِ تلویزیون شناخته می‌شود.

اما شوخی‌های فضای‌مجازی و تهدید و توهین به او، جایی رسیده که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند. حتی همکاران مهران رجبی که یا به خاطر دستمزد و یا هرگونه موضوع دیگر کمتر به عنوان بازیگر در سریال‌های تلویزیونی حضور دارند یا حتی فیلم سینمایی، نامِ او را به کنایه می‌برند که اگر ما نیستیم او هست.

کلیپ‌های متعدد و تصاویر زیادی از «رجبی» در فضای‌مجازی می‌بینیم که فعالیت‌های این روزهایش را مورد تمسخر قرار داده‌اند. اگرچه به تعبیرِ‌خودش تنها اثری که این روز‌ها در آن حضور دارد، اجرای برنامه «خودمونی» شبکه سه است و کار در شبکه سلامت، سریال «روز‌های آبی» و بقیه موارد به گذشته برمی‌گردد.

نکته‌ای که این روز‌ها مطرح می‌شود پست‌های اعتراضی برخی از هنرمندانی است که شنیده می‌شود در پروژه‌هایی حضور دارند و به کار عادی‌شان برگشته‌اند. اما هنوز مشخص نیست چرا به ظاهرسازی‌های خود ادامه می‌دهند؟ با مهران رجبی گفت‌وگویی داشتیم که هدفِ این تهدید‌ها قرار گرفته و خودش از این توهین‌ها، تهدید‌ها و تسمخر‌ها می‌گوید.

رجبی با اشاره به شایعه‌ای که دست از سر من برنمی‌دارد، گفت: هزار بار اعلام کردم من در «دورهمی» اجرا نمی‌کنم باز هم در فضای‌مجازی به انتشارش ادامه دادند. این خودش نشانه یک رفتارِ غیرحرفه‌ای در فضای‌مجازی است. من همیشه سعی کرده‌ام در کار‌هایی حضور پیدا کنم که مردم دوستش دارند. من هر کاری کردم به گذشته مربوط می‌شود و فقط امروز «خودمونی» شبکه سه را روی آنتن دارم. برنامه «پیرانه سر» در شبکه سلامت و هم سریال «آزادی مشروط» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود سال گذشته تولید و تصویربرداری شد، اما امسال به پخش رسیدند.

وی در واکنش به این نکته که برخی از هنرمندان این روز‌ها از ترسِ هیاهوی پیش آمده، حضورشان در پروژه‌ای تلویزیونی و سینمایی را اعلام نمی‌کنند، یا ترجیح می‌دهند نباشند که توهین و تهدید نشوند، تأکید کرد: بازیگر‌ها عاقل‌تر از این چیز‌ها هستند که مرعوب فضای‌مجازی شوند. می‌دانیم کسانی که تهدید و توهین می‌کنند اغلب خارج از کشورند. کمی باید دل به فضای مجازی ندهند. می‌گوییم فضای مجازی! فضای حقیقی زندگی است که مردم و بازیگران درگیرند. بهتر است اگر کسی صدای مرا می‌شنود زندگی‌اش را از فضای مجازی به فضای حقیقی بیاورد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: این طوفانی که در فضای‌مجازی به پا کردند ضعیف شده و ضعیف‌تر و ضعیف‌تر خواهد شد و کفِ روی آبی می‌ماند بعد‌ها خود همکاران‌مان متوجه می‌شوند که قدری ترسیده بودند و آلتِ دست قرار گرفته بودند. ان‌شاءالله دور از وجودشان باشد، سالم باشند و به کار خوشان ادامه می‌دهند و ادامه خواهند داد.

رجبی به این نکته اشاره کرد که همکارانم توهین و تهدید می‌شوند چرا موضعی ندارند، تصریح کرد: ما می‌دانیم این حرکتی که سازمان دهندگانش سرویس‌های جاسوسی و امنیتی کشور‌های مقابل هستند؛ آن‌ها هیچ ابایی ندارند که دختران و پسران ما از دنیا بروند. آن‌ها حتی خوشحال هم می‌شوند. در این بمبارانِ فضای‌مجازی، خبر دارم و شنیده‌ام که خیلی از همکارانم مورد هجمه قرار گرفته‌اند که چرا حرفی نمی‌زنند. توهین می‌شنوند که چرا سخنی نمی‌گویند و واکنشی ندارند و اصلاً همین که این اعتراض به آن‌ها با توهین صورت می‌گیرد یعنی باطل است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا