وبگردی

خیلی‌ها دوست دارند مسی قهرمان جام‌جهانی شود، ولی ما آرژانتین را حذف می‌کنیم!

دروازبان

تیم ملی کرواسی با شکست‌دادن برزیل، حالا به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده و قرار است امشب در برابر آرژانتین، دیگر تیم سرشناسِ آمریکای جنوبی قرار بگیرد. درخشش کرواسی با واکنش بسیاری از مربیان و کارشناسان فوتبال در جهان همراه بود و جالب اینجاست که برانکو ایوانکوویچ هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ثابت شد مربیان کروات بهترین مربیان دنیا هستند. درخشش کرواسی در جام‌جهانی قطر بهانه‌ای شد تا دقایقی با بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان سابق پرسپولیس صحبت کنیم و او به سؤالات ما پاسخ داد.


بیشتربخوانید


*فکر می‌کردی کرواسی با درخشش در این جام به نیمه‌نهایی برسد؟

ما تیم خوبی داریم و طبیعتا هواداران تیم ملی کرواسی این انتظار را داشتند که تیمشان در این جام بدرخشد. البته من صادقانه می‌گویم که انتظار نداشتم در یک‌چهارم نهایی برزیل را شکست دهیم و به نیمه‌نهایی برویم. آن‌ها ۵بار قهرمان جهان شده‌اند و تیمی پرقدرت با ستاره‌های تأثیرگذار هستند، شاید آن‌ها فکر می‌کردند یک برد ساده در انتظارشان است، ولی اتفاقاتی رخ داد که همه‌چیز عوض شد. برد مقابل برزیل یک روز تاریخی را برای فوتبال کرواسی رقم زد و بعد از برد واقعا احساس فوق‌العاده‌ای داشتم.

*در مورد درخشش لیواکوویچ دروازه‌بان کرواسی چه صحبتی داری؟

او لقب «قهرمان پنالتی» را به‌خودش اختصاص داد و ثابت کرد که یک گلر فوق‌العاده است. از زمانی که لیواکوویچ در دیناموزاگرب بود، او را می‌شناختم و اغراق نیست اگر بگویم که در حال‌حاضر یکی از بهترین گلر‌های دنیاست. امیدوارم درخشش او ادامه داشته باشد.

*مودریچ هم انگار تمام‌شدنی نیست؟

او یک لیدر واقعی در زمین مسابقه است که باید بابت در اختیار داشتن چنین بازیکنی افتخار کنیم.

*حالا قرار است امشب با آرژانتین روبه‌رو شوید؛ تیمی که لیونل مسی را در اختیار دارد. فکر می‌کنی کروات‌ها بعد از این بازی هم خوشحال باشند؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و قشنگی فوتبال هم به این است که نمی‌توان نتایج را پیش‌بینی کرد. آرژانتین تا اینجا بالا آمده و حالا خیلی‌ها دوست دارند قهرمانی مسی را در جام‌جهانی ببینند. خیلی‌ها شاید سمت آرژانتین باشند، ولی همه می‌دانند کرواسی چه تیم باکیفیتی است. ما برزیل را حذف کردیم، پس می‌توانیم این اتفاق را دوباره تکرار کنیم.

*نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنی؟

نمی‌دانم چه بگویم، حس بدی ندارم و فکر می‌کنم امشب آرژانتین را هم حذف کنیم و به فینال برویم.

*می‌توانی در ذهنت رسیدن کرواسی به فینال و قهرمانی در جام‌جهانی را مرور کنی؟

فکرکردن به این موضوع احساس بسیار خوبی به من می‌دهد. قهرمانی در جام‌جهانی بالاترین افتخار برای یک تیم است، ولی فعلا بازی با آرژانتین را در پیش داریم که یک بازی سخت است.

*بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی را دیدی؟

بله.

*نظرت در مورد عملکرد تیم ملی چیست؟

من قبلا هم با شما صحبت کردم و گفتم کاری که با دراگان اسکوچیچ کردند، درست نبود. شما از یک مربی غیر از نتیجه‌گرفتن چه می‌خواهید؟ آیا دراگان ماموریت خودش را به‌خوبی انجام نداد؟ او کارش را عالی انجام داد، ولی برکنارش کردند. در نهایت هم دیدیم که کی‌روش چه عملکردی در تیم ملی داشت. او هیچ کاری انجام نداد و نتایج ایران هم همه‌چیز را نشان می‌دهد.

*به‌نظر تو عملکرد بیرانوند و حسینی خوب بود؟

مشکل ایران در این جام گلر نبود. حسینی و بیرانوند گلر‌های خوبی هستند.

*راستی مثل اینکه در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کنی؟

بله، در کلاس‌های B یوفا شرکت می‌کنم. من مربیگری را دوست دارم و می‌خواهم کلاس‌های پیشرفته را پشت سر بگذارم.

*می‌خواهی از فوتبال خداحافظی کنی؟

نه، من قصدی برای خداحافظی ندارم.

منبع: روزنامه همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا