وبگردی

قمار CNN و NewYorkTimes برای جبران بی‌اعتباری فارسی زبانان معاند

پس از فوت مهسا امینی جریان غربی – عربی با تمام قدرت یک جنگ تمار عیار عیله مردم ایران به راه انداخت. رسانه یکی از مهمترین ابزار این جنگ ترکیبی محسوب می‌شد، اما آن طوری که جریان دشمن تصور داشت نتوانست با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان علیه ایران فعالیت کند.

دروغ‌های مکرر، انتشار شایعات، انتشار یک تصویر یا فیلم برای چند جا و یا چند زمان، کشته‌سازی‌های ناشیانه و… باعث شد تا اکثر مردم اعتمادی به این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نداشته باشند، به طوری که عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و منوتو و صفحات مجازی آن‌ها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۲۵ روز ۱۷۳۱۲ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.

البته در این میان سلبریتی‌های فراری مانند حمید فرخ‌نژاد با انتشار پست اینستاگرامی سعی کردند به آن‌ها نفس مصنوعی بدهند و این رسانه‌ها در صدر اطلاع رسانی قرار دهند.

قمار CNN و NewYorkTimes

عملکرد غیرحرفه‌ای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال باعث شد تا آن‌ها دست به دامن رسانه‌های معتبر جریان خود شوند و به همین دلیل نیویورک تایمز و سی ان ان را وارد معرکه کردند.

نیویورک تایمز وارد می‌شود

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه ۱۷ دسامبر/۲۶ آذر در یادداشتی تحت عنوان «ایران از تجاوز جنسی برای تحمیل عفت به زنان استفاده می‌کند» مدعی شد نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام معصومه و ساکن یکی از محله‌های فقیرنشین تهران را به خاطر برداشتن مقنعه در مدرسه بازداشت کرده و کمی بعد به خاطر پارگی شدید واژن به بیمارستان انتقال داده‌اند.

این دروغ درحالی منتشر شده است که آن‌ها در روشی جدید، دروغ‌هایی را مطرح می‌کنند که قابل اثبات نباشد، در همین مورد هم هیچ نام و نشان کاملی از فرد و مدرسه ادعایی وجود ندارد که بتوان آن را تایید و یا تکذیب کرد.

موجی که با دروغ سی ان ان کلید خورد

پیش از این نیز سی ان ان با پرونده‌سازی دروغ مدعی تجاوز به متهمان در زندان‌های ایران شده بود. یکی از ادعا‌های سی ان ان، موضوع آرمیتا عباسی بود؛ موضوعی که پیش از این بار‌ها توسط مسئولان و همچنین پزشکان مربوطه توضیح داده و تکذیب شده بود. مادر آرمیتا عباسی هم به گزارش سی ان ان واکنش نشان داده و هر گونه تجاوز به دخترش را تکذیب کرد.

سی ان ان و دروغ به سبک نقش‌های رضا عطاران

در آستانه جام جهانی نیز این بار سی ان ان (CNN) در ادعایی به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد که حکومت ایران بازیکنان تیم ملی را با تهدید خانواده‌هایشان تحت فشار قرار داده تا رفتاری اعتراضی از آن‌ها سر نزند.

تیم ملی

این منبع ادعا کرده بود که پس از امتناع بازیکنان از خواندن سرود ملی در بازی اول مقابل انگلیس، آن‌ها به جلسه‌ای با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراخوانده شدند و در این جلسه به بازیکنان گفته شد که اگر سرود ملی نخوانند یا اقدامی اعتراضی علیه حکومت انجام دهند خانواده‌هایشان با «زندان و شکنجه» مواجه خواهند شد. این ادعا درحالی مطرح شده پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسیاری از خانواده‌های همین بازیکنان در گفتگو‌هایی جداگانه ابراز علاقه خودشان به تیم ملی کشورمان را بروز داده بودند.

سی ان ان و دروغ درباره تعلیق فوتبال ایران

سی‌ان‌ان همچنین چندی پیش اعلام کرده بود که علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد پولادی و بهشاد یاورزاده با ارسال نامه‌ای به FIFA از نهاد بین‌المللی فوتبال خواسته‌اند تا فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق و تیم ملی این کشور را از حضور در جام جهانی محروم کند. اما ساعتی بعد، این شبکه امریکایی خبر خود را تکذیب و اصلاح کرد و در آخر گزارش نوشت: نام ۴ بازیکن سابق تیم ملی ایران به اشتباه در این خبر درج شده بود!

رسانه فارسی زبانان معاند

دروغ سازی علیه سلامت رهبری

نیویورک تایمز در روز‌های پایانی تابستان، دروغ بیماری و بستری رهبری انقلاب را منتشر کرد که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پس از آن به صورت زنجیره‌ای آن را منتشر کردند. دروغی که تنها چند روز بعد با حضور رهبری بین هیات‌های دانشجویی برملا شد.

رهبر انقلاب

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا