وبگردی

آماری تکان دهنده از اوضاع زنان درکشورهای مدافع حقوق زن

آقای سازمان ملل متحد خودتان می‌مانید و وجدانتان! دیروز قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصویب شد؛ قطعنامه‌ای که چندی قبل آمریکا پیش نویس آن را به بهانه ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر ایران تنظیم کرد و ایران را به آنچه اتخاذ سیاست‌هایی مغایر «با حقوق زنان و دختران و همچنین الزامات کمیسیون مقام زن» خوانده شده، متهم کرد! هر عقل سلیمی می‌داند پشت پرده این قطعنامه، نیات و اغراض سیاسی است. بسیاری از فعالان زن ایران نسبت به این تصمیم اعتراض دارند.

جمهوری اسلامی ایران چهارمین سال حضور خود را در کمیسیون ۴۵ عضوی مقام زن سازمان ملل آغاز کرده بود. این کمیسیون هر سال در ماه مارس تشکیل جلسه می‌داد و هدف آن گسترش برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است.

مدتی قبل روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه‌ای سرگشاده را منتشر کرده که در آن برخی چهره‌های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون؛ وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا و میشل اوباما؛ همسر رئیس‌جمهور سابق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شده بودند.

معاون رئیس جمهور آمریکا و یکی دیگر از مدافعان دروغین حقوق زنان هم در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره و ضمن حمایت از اغتشاش گران اعلام کرده بودند که آمریکا در تلاش است تا با همکاری شرکایش ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج کند. انگلیس و فرانسه از این تصمیم حمایت کردند. لابی‌های صهیونیست هم حسابی فعال شدند برای جلب آرای موافق کشور‌های دیگر و حذف ایران از این کمیسیون که البته موفق هم شدند. اما این گزارش را بخوانید تا معنی حقوق زن در کشور‌های غربی بیشتر دستتان بیاید!

مستندات موجود است اگر گوشی برای شنیدن باشد!

اما در اتفاقات اخیر ایران و ناآرامی‌هایی که بهانه اولیه‌اش مرگ مهسا امینی بود، دم خروس آمریکا و کشور‌های غربی طوری زد بیرون که نمی‌توان منکر نقش آن‌ها در این اغتشاشات شد. دکتر «مینو اصلانی» مسئول امور بانوان ستاد کل نیرو‌های مسلح هم در گفتگو با فارس به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «آشوب‌هایی که در کشورمان رقم زده شد به استنادات بسیار زیادی مسئولیتش با آمریکا و کشور‌هایی است که حمایت کردند از این آشوب‌ها و حالا هم به همین بهانه واهی ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد حذف کردند. همه این استنادات که دستان پشت پرده آمریکا و کشور‌های غربی را در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد در زمان مقرر توسط مقامات ذیربط به مجامع جهانی ارائه خواهد شد. البته اگر گوشی برای شنیدن وجود داشته باشد. اگر چه در همه نظام سلطه ذره‌ای عدالت جا ندارد.»

گول نخورید نجیب بمانید!

اما بالاخره هر دو دوتایی یک چهارتا دارد. نگاهی گذرا به جایگاه زن در ایران و جایگاه زن در آمریکا و کشور‌های غربی به ویژه از جمله انگلیس و فرانسه که به حذف ایران از کمیسیون مقام زن رأی دادند، واقعیت‌های بسیاری را نشان می‌دهد. دکتر «مینو اصلانی» توجه ما را به این موضوع جلب می‌کند و می‌گوید: «امروز به اذعان خود نویسندگان و محققان آزادی خواه غربی، سبک زندگی غربی‌ها هویت زن را زیر سؤال برده، به شدت او را تحقیر کرده و نقش‌های مختلف زن را از او گرفتند. فقط کافیست نگاهی به نامه جوانا فرانسیس؛ نویسنده و روزنامه نگار ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۰۷ با عناوینی مثل «گول نخورید و نجیب بمانید» و یا «من تو را می‌بینم» خطاب به زنان مسلمان منتشر شده و بازخورد وسیع جهانی داشت نگاهی بیندازید. آنجا ایشان فریاد می‌زند و می‌گوید ما زنان غربی هویتمان را از دست دادیم. او از زن مسلمان می‌خواهد که از زن غربی پیروی نکند و می‌گوید مادر شدن برای خیلی از ما یک آرزو است و ما به شدت بی هویت هستیم و دست به دست می‌شویم و آرامش نداریم. در بخش دیگری از این نامه نوشته شده که آن‌ها روابط نامشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه می‌دهند، برای اینکه هدفشان انهدام اساس اخلاق جوامعی است که تشعشعات و امواج برنامه‌های سمّی‌شان را به آنان مخابره می‌کنند.»

بازار فروش زنان در کشور‌های غربی، مصداقی از ارج نهادن به مقام زن! در کشور‌هایی که به حذف ایران از مقام زن کمیسیون سازمان ملل متحد رای مثبت دادند.

بیشترین میزان تعرض به زنان متعلق به کدام کشور است؟

آمریکا وکشور‌های غربی از جمله انگلیس و فرانسه در شرایطی عزم خود را برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد جزم کردند که بحران زن غربی و وضعیت اسف بار زنان در غرب کاملاً مشهود است. این نه حرف ماست نه ادعای ما. یک سرچ ساده در گوگل و مراجعه به اخباری که توسط منابع خبری این کشور‌ها منتشر شده گویای واقعیت‌های غیرقابل انکاری از هبوط جایگاه زن در آمریکا و کشور‌های غربی است. در سال ۲۰۱۷ لیستی تحت عنوان ۱۰ کشوری که دارای بیشترین آمار آزار و اذیت جنسی هستند منتشر شد که در آن ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان تجاوز در جهان را در سال ۲۰۱۷ داشت. بر اساس گزارش روزنامه گاردین، آمار رسمی بریتانیا هم نشان می‌دهد که حدود ۱.۲ میلیون زن تا مارس ۲۰۱۷ قربانی آزار و اذیت‌های جنسی در انگلستان و ولز هستند. این در حالی است که دفتر ملی آمار (ONS) اعلام کرده است حدود یک سوم از جرائم خشونت آمیز توسط پلیس به ثبت می‌رسد و اکثر قربانیان، سوء استفاده جنسی را به پلیس گزارش نمی‌کنند.»

با زنان سرزمین خود چه کردید؟

دکتر «مینو اصلانی»؛ مدیر امور زنان ستاد کل نیرو‌های مسلح هم به آمار‌هایی در این خصوص اشاره می‌کند و می‌گوید: «انگلیس اذعان می‌کند که در هر هفته بیش از ۴ هزار مورد تعدی و تعرض به زنان در کشورشان صورت می‌گیرد. خشونت‌های خانگی در فرانسه به شدت آمار بالایی دارد. طوری که هر ماه چندین زن به خاطر خشونت‌های خانگی به قتل می‌رسند. این آماری است که سازمان‌های رسمی فرانسه اعلام کردند. بحث فرزندان نامشروع در این کشور‌ها بیداد می‌کند. قانون سخیف هم جنس بازان هم که در این کشور‌ها به رسمیت شناخته شده؛ قانونی که برخلاف آموزه‌های دین مسیح است و بار‌ها کشیش‌های واتیکان وکاتولیک‌ها در خصوص به رسمیت شناخته شدن این قانون اعتراض کردند.» دکتر اصلانی ادامه می‌دهد: «همه این مستندات نشان می‌دهد که این کشور‌ها به شدت خودشان در موضع جایگاه زن و خانواده محکوم هستند. این اتفاقی که در کشور ما در خصوص مرگ مهسا امینی رخ داد ممکن بود در هر جایی رخ دهد. اما این کشور‌ها با کمک پروپاگاندای رسانه‌ای، عامدانه پرونده سازی کردند و پرونده را به این سمت و سو سوق دادند تا بهانه‌ای پیدا کنند برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن.» این آمار و توضیحات نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ناقضان حقوق زن در دنیا حالا رأی دادند به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد.

به این تصویر خوب نگاه کنید/ دختران و زنان غیرمسلحی که توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند

به این تصویر خوب نگاه کنید. این آمار افراد غیرمسلحی است که امسال در آمریکا توسط پلیس کشته شده‌اند و منبع خبر هم روزنامه واشنگتن پست است. بیش از ۱۲۰۰ نفر توسط شلیک مستقیم پلیس آمریکا کشته شده‌اند که در این آمار زنان و کودکان بسیاری هم وجود دارد. برای مثال در سپتامبر ۲۰۲۲ دختری ۲۳ ساله و غیرمسلح توسط نیرو‌های پلیس آمریکا کشته می‌شود. در دسامبر ۲۰۲۱ دختری ۱۴ ساله و غیر مسلح توسط پلیس آمریکا کشته شده است. در ۲۶ مارچ هم دختری دو ساله و غیر مسلح توسط پلیس کشته شد. حالا از خودتان و از خودمان سؤال کنیم چرا کک همین آمریکا و کشور‌های غربی از این همه جنایت نمی‌گزد؟ چرا آمریکا از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج نمی‌شود؟

از جایگاه زن در ایران چه می‌دانید؟ /پرچم ایران همیشه برافراز!

خوب حالا بشنوید از اوضاع زنان در ایران! سن امید به زندگی در میان زنان به ۷۸ سال رسیده است. کاهش آمار بی‌سوادی در میان زنان به زیر ۱۰ درصد، کسب رتبه اول برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا، افزایش درصد پزشکان متخصص زن به ۴۰ درصد و در فوق تخصص به ۳۰ درصد، افزایش ورودی دختران در دانشگاه‌ها به ۵۶ درصد، افزایش نسبت زنان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ۳۴ درصد و نیز رسیدن این نسبت به عدد بیش از ۳۳ درصد برای زنان عضو هیئت علمی در سایر دانشگاه‌های کشور، فعالیت هزار و ۱۲۱ زن قاضی در کشور و رشد سالانه حدود ۳ درصد جذب قضات زن از سال ۱۳۹۰، فقط بخش کوچکی از اوضاع دختران و زنانی است که زیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. این فقط حرف ما نیست. توییت زیر از «گیلدا مورکرت»؛ فعال ضدامپریالیست و ضدجنگ هم تأییدکننده جایگاه زنان در ایران است. «گیلدا مورکرت» در این توییت وضعیت زنان در ایران را با اوضاع زنان در ایالات متحده آمریکا در نرخ مرگ و میر مادران در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده، سهم زندانیان زن، سهم پزشکان زن مقایسه کرده است. نتیجه جلسه رأی گیری، حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شد. سیاسی بودن این رأی بر کسی پوشیده نیست. مهم پرچم ایران و موفقیت زنان ایرانی است که همیشه بالا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا